VANLIGA FRÅGOR

Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren på dem. Om du inte hittar svaret du söker eller har andra frågor, så kan du kontakta oss via support@dustydeco.com.

Beställning & betalning

Vad betyder beställningsvara?

Beställningsvara betyder att vi har beställt produkten från tillverkaren men den har inte nått vårt lager än. Leveranstiderna kan variera men du är alltid välkommen att kontakta oss för mer information om våra leveranstider.

Vad betyder I lager?

En lagervara är en vara som förvaras på vårt centrallager. En lagervara skickas så snart som möjligt.

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Om vi ​​kan ändra eller avbryta beställningen beror på var i leveranskedjan den befinner sig för tillfället. Kontakta oss så gör vi vårt bästa för att uppfylla din förfrågan.

Vilka betalningsalternativ finns?

När du beställer hos oss kan du välja kortbetalning (VISA/Mastercard), Google Pay, Apple Pay, delbetalning eller direktbetalning via Klarna. Kontakta Klarna direkt om du har frågor om en faktura eller betalningsvillkor. Betalningsalternativ kan variera beroende på leveransland.

Frakt & Retur

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

De fraktalternativ som för närvarande erbjuds beror på vilken produkt du beställt och vart de ska skickas. Paketet skickas som postpaket eller fraktbrev beroende på paketets vikt, storlek och innehåll. Efter din beställning skickar vi ditt paket med den mest lämpliga fraktpartnern för din produkt och ditt leveransområde.

Vad är fraktpolicyn?

När din beställning är lagd kommer du att få en bekräftelse via e-post som talar om att vi har tagit emot din beställning. När din beställning är genomförd kommer du att få ett e-postmeddelande med din spårningsinformation. Fraktavgifter är ej återbetalningsbara vid returer.

Vad är leveranstiden?

Varor i lager

Vi tillhandahåller en ungefärlig leveranstid, vilket innebär att din leverans kan vara snabbare eller ta längre tid än förväntat. Lagervaror skickas direkt från vårt lager, vanligtvis inom några dagar. Om din beställning innehåller flera artiklar kommer varan med längst leveranstid att avgöra leveranstiden för din beställning.

Beställningsvaror

Artiklar som definieras som "beställningsvara" i vårt sortiment betyder att produkten ännu inte har nått vårt lager från vår fabrik. Leveranstider kan variera mellan produkter, säsonger och leveranssätt.

Särskilt sommar och jul kan påverka produktionen då vissa fabriker är stängda i perioder. Vi förbehåller oss rätten till eventuella förseningar i produktionen från leverantörer utanför vår kontroll, men vi kommer alltid att göra allt vi kan för att säkerställa att du som kund får dina varor inom den tidsperiod som anges av oss vid köptillfället.

Vi tillhandahåller ungefärliga leveranstider, vilket innebär att leveransen kan vara snabbare, men kan också ta längre tid än förväntat. När din beställning har lagts och bekräftats kommer du att kontaktas av vår beställningsavdelning med en mer specifik uppskattning av leveranstiden för din beställning baserat på aktuell produktion.

Skickar ni utomlands?

Ja, vi skickar över hela världen. Fraktkostnader tillkommer och läggs till i kassan. Om du inte kan hitta ditt land, kontakta oss för ett prisförslag.

Vad händer om mitt paket har skadats i leveransen?

Vi gör alltid vårt bästa för att se till att din nya inredning kommer att göra vägen dig utan att skadas.

Vid leverans är det ditt ansvar som kund att noggrant inspektera emballage och gods för eventuella yttre eller inre skador. Kontrollera noga att varorna är intakta innan du signerar.

Om förpackningen eller dina varor skadas under frakten, vänligen notera omedelbart på fraktsedeln och anmäl skadan till oss.

Observera att om du inte anmäler skadan i tid övergår ansvaret till dig som köpare. Observera att transportföretaget kräver att vi visar bilder på både förpackningen och det skadade godset, så ta flera bilder och bifoga dem i din anmälan.

Har du fått en leverans som har skadats på något sätt är det viktigt att du dokumenterar detta på en gång. Fotografera följande:

Utanför och inuti förpackningen.

Följesedeln från transportören.

Varorna du har fått.

Beskriv ditt problem och skicka bilderna via e-post till support@dustydeco.com. Detta kommer att göra det möjligt för oss att hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Behåll originalförpackningen som varorna kom i. Produkten får inte användas tills vidare.

Hur gör jag en retur?

Kontakta support@dustydeco.com innan du returnerar din vara.

För att returnera behöver du:

1. Skicka e-post till support@dustydeco.com för att meddela oss om din retur. Ange ditt beställningsnummer och anledningen till returen.

2. Packa tillbaka varan i originalförpackningen med etiketter. Produkten behöver vara oskadd och i samma skick som när den mottogs. Skriv ut eller märk paketet med ditt RETURNUMMER (tillhandahålls av Dusty Decos supportteam).

3. Skicka tillbaka eller lämna in varan på vårt lager. Meddela oss spårningsnumret om varan ska skickas tillbaka.

Returadress till lager;
Future Mobility - Dusty Deco AB
Dåntorpsvägen 30
136 50 Jordbro
Sverige

Alla kostnader i samband med att returnera ditt köp till oss bekostas av dig som kund och avgiften dras automatiskt från din återbetalning.

Hur gör jag en reklamation?

Om du har mottagit en vara som visar sig vara felaktig eller defekt, vänligen kontakta oss på support@dustydeco.com så återkommer vår reklamationsavdelning till dig. Observera att naturmaterial (t.ex. sten, trä, läder, metall) har naturliga variationer i utseende. Detta är inte ett fel och utgör inte i sig ett giltigt skäl för reklamation.

Har du fortfarande frågor?